..inventia web logului sau blog-ului, o tehnologie simplista care permite oricarui netist sa devina autor. Daca pina prin 2002 trebuia sa stii un minim de programare ca sa-ti faci o pagina de net, blog-ul e perfect pentru analfabetul electronic.
Popularitatea blog-urilor a explodat in ultimii doi ani, iar dezbaterea legata de statutul bloger-ului ca jurnalist, e departe de a fi incheiata. In timpul alegerilor din 2004, presa americana a inceput sa citeasca blog-uri, realizind ca a stat deoparte, in timp ce o gasca de anonimi adunau sute de mii de cititori.
Secretul succesului unui blog e simplu: arunca o informatie de mina a treia sau un zvon neverificat pe net, iar cei care sint de acord cu tine te vor incorona rege al presei alternative
Aproape 30% dintre netistii americani au un blog. Majoritatea scriu despre vizita la dentist sau ultimele concerte la care au topait, dar sint destui care scriu despre ce se intimpla in politica, economie si societate - numarul blog-urilor active e estimat la sapte milioane.
Presa nu poate ignora blog-urile pentru ca, asemenea canalelor de stiri, ele exploateaza asa numitul "efect CNN": desfasurarea stirilor in timp real, cu imagini miscatoare cu tot. Stirile au incetat sa fie un concept pasiv preluat din paginile cotidienelor.
marți, decembrie 06, 2005
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu