vineri, ianuarie 21, 2005

WEBLOGUL,ca sansa de informare

Cine cîştig�: Internetul şi presa de niş�

sau fiecare va citi ce a mai citit si doar atat?! Internetul este marele cîştig�tor al terenului pierdut de media tradiţional�. Chiar dac� publicul nu este înc� preg�tit s� o înlocuiasc� în totalitate cu Internetul, este demonstrat c� mulţi consumatori de informaţ ie au intrat în reţea, pe site-urile ziarelor şi televiziunilor, care ofer� ştiri în timp real, dar mai ales pe site-urile alternative. O explozie a înregistrat anul trecul „jurnalul virtual“ numitul blog care amestec� informaţia şi opinia, fapte verificate şi zvonuri, analize documentate şi pure speculaţii. „Cititorii prefer� subiectivitatea asumat� de bloggeri falsei obiectivit�ţi şi imparţialit�ţii ipocrite a presei. Iar conexiunea la galaxia Internet prin telefonul mobil accelereaz� viteza de transmitere a informaţiei. Informaţia a devenit şi mai mobil� şi mai nomad�.“, spune Ignacio Ramonet în „Le Monde Diplomatique“. Tehnologiile oblig� presa tradiţional� s� caute o soluţie de compromis între strîngerea informaţiilor relevante dup� normele eticii jurnalistice şi diseminarea rapid� a acestora. Specialiştii cred c� o soluţie ar fi presa de niş�, adresat� unui cititor bine determinat cu nevoi şi aştept�ri specifice, dar f�r� tiraje sau audienţe spectaculoase. Cum sînt la noi „Ziarul Financiar“ şi postul Realitatea TV.

Niciun comentariu: